کراتین و پروتیین مو

اگر از تلاش مداوم برای مدیریت موخوره، وز و پف  موهای خود خسته شده‌اید و می‌خواهید موهای سرکش خود را تحت کنترل درآورید و نگهداری از آن را راحت‌تر نمایید، یک راه چاره، کراتینه کردن موهایتان است که هم موهایتان را صاف‌تر و براق‌تر می‌کند و هم رام‌تر.

همچنین اگر موهای شما از آن نوع موهایی است که بدون هیچ دلیلی گره می‌خورند و هر چند بار که موهای خود را شانه کنید، باز هم  تا برس را به پایین می‌برید، دوباره گره‌های جدیدی زاده می‌شوند، در این‌ صورت کراتینه کردن موهایتان کمک کننده است و موجب می‌شود موهایتان هیدراته تر و صاف تر بمانند که موجب گره خوردن کمتر و قابل کنترل‌تر شدن موهایتان می‌شود. اما این اتفاق چگونه می‌افتد؟

 

کراتینه کردن، چطور به موهای شما کمک می‌کند؟

 آنچه اساساً در درمان کراتینه اتفاق می‌افتد این است که محصول مورد استفاده به فولیکول‌های مو می‌رسد و کراتین را که یک پروتئین ضروری مو است، به نواحی متخلخل وارد می‌کند. به این ترتیب کراتین از دست رفته، وارد موهای شما می‌شود و چون شکاف‌های کوتیکول پر می‌شود، موهای شما سالم‌تر، قوی‌تر و رام‌تر می‌شود.

 

 

اهمیت کراتین برای مو

  کراتین یک پروتئین ضروری مو و ناخن و یک پروتئین محافظ است که نسبت به انواع دیگر سلول‌هایی که بدن شما تولید می‌کند، کمتر مستعد خراش یا پارگی است. کراتین بلوک ساختاری موی شماست.

 

بیش از ۹۰ درصد موهای شما از ۵۰ نوع پروتئین تشکیل شده است که کراتین، اصلی‌ترین آنهاست. به همین دلیل است که نتیجه اضافه کردن کراتین به رژیم موهایتان، می‌شود موهایی که صاف، براق، سالم و بدون وز دیده می‌شوند.

 

بهبود موخوره و خشکی مو با کراتینه

 کراتینه درمانی علاوه بر صاف کردن موها، می‌تواند موهایتان را براق کرده و موخوره را کاهش دهد.

آیا می دانستید نیمی از مشکلات موهای شما از جمله موخوره ناشی از خشکی است؟ مواد کراتینه‌کننده مو حاوی مواد ضد الکتریسیته ساکن و مواد مغذی است که هیدراته و رطوبت بیشتری را به موهای شما می‌رساند و از خشکی و موخوره جلوگیری می‌کند.

 

نحوه کراتینه کردن مو

 

آرایشگر ما ابتدا موهای شما را می‌شوید. سپس موهای شما را با سشوار خشک کرده و کراتینه را اعمال می‌کند و با حرارت دادن به مو، موجب فعال شدن مواد و جذب آنها به مو می‌شود.

۴۸ ساعت طول می کشد تا مواد با فیبر طبیعی مو پیوند بخورد.  شستن مو در این ساعات، موجب ضعیف‌تر شدن پیوند می‌شود، در حالیکه استفاده از کمی روغن آرگان مفید است.

پس از این ۴۸ ساعت، موهایتان را با شامپوی بدون نمک و سولفات بشویید. نرم کننده، ماسک و سرم روغن آرگان نیز برای استفاده در منزل توصیه می‌شوند.

بسته به اینکه در ابتدا موهای شما سالم باشند یا نه، میزان ضخامت طبیعی موهای شما چقدر باشد و نوع درمان کراتینه استفاده شده، چه باشد، نتیجه متفاوت خواهد بود.

نتایج درمان کراتینه می‌تواند از چند هفته تا چند ماه ادامه داشته باشد و ممکن است تا ۶ ماه ماندگاری داشته باشد.

 

تذکر

مواد کراتینه زیادی در بازار وجود دارد، برخی از آنها حاوی فرمالدئید هستند که یک ماده سرطان‌زا است، بنابراین همیشه محصولات بدون فرمالدئید را درخواست کنید.

کراتینه‌درمانی مو، نوعی پروتئین‌درمانی است

 کراتین، نوعی پروتئین است و لذا کراتینه‌درمانی مو، نوعی پروتئین‌درمانی است.

انواع مختلفی از پروتئینه درمانی مو وجود دارد که کراتینه‌درمانی و درمان سیستئین دو نوع از آنهاست.

 

پروتئینه‌ درمانی مو

 شستن زیاد مو با آب گرم، حالت دادن مکرر مو با حرارت و  قرار گرفتن در معرض نور و گرما، تنها برخی از عواملی هستند که موجب آسیب مو می‌شوند. این آسیب می‌تواند موجب از دست رفتن مقداری از پروتئین مو شود که به نوبه خود منجر به شکافتن انتهای مو، خشکی انتهایی مو و زبری مو می‌شود.

پروتئینه کردن مو به بازیابی محتوای پروتئین در مو و تقویت، آبرسانی و ترمیم آن کمک می‌کند، از ریزش و شکستگی مو جلوگیری می‌کند موهایتان را قابل کنترل‌تر و نگهداری از آن را ساده‌تر می‌کند.

توصیه می‌شود اگر موهای شما زبر یا خشک است، اقدام به پروتئینه کردن موهای خود نمایید. حتی اگر مایل به گرفتن این خدمات از آرایشگاه نیستید از روش‌های خانگی استفاده نمایید تا موهایتان را شاد کنید؛ اجازه بدهید از خشکی رها شده و میهمان طراوات و سرزندگی باشند.