کوتاهی مو

شما با مدل موی خود، بدون اینکه حرفی بزنید با تمام دنیا صحبت می‌کنید. به عنوان مثال، یک دم اسبی براق می‌تواند حس قدرت و اعتماد به نفس را القا کند.

بنابراین بسیار مهم است که مدل موی شما با تیپ شخصیتی شما هماهنگ باشد و با آن راحت باشید و دوستش داشته باشید. پس در انتخاب مدل مو سختگیر باشید.

بسیار مهم است که مدل مویی که در ذهن شماست و آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد به هم نزدیک باشند تا ناامید نشوید و این تنها وقتی اتفاق می‌افتد که مدل موی شما با عواملی چون فرم صورت و اجزای داخلی آن و نوع موی شما، همخوان باشد.

ضخامت مو، نوع و بافت مو، میزان قابلیت ارتجاعی مو و فرم صورت و حتی رنگ مو و رنگ پوست و فرم اندام و حرفه مشتری در انتخاب مدل موثر هستند. به همین دلیل ممکن است اجرای یک نوع خاصی از مدل مویی که روی سر مدل‌های ژورنال یا هنرپیشه‌‌ها می‌بینید و برایتان دلپسند است، برای شما نتیجه ناامیدکننده‌ای داشته باشد.

به دلایل ذکر شده، لازم است  کاملا با آرایشگر خود همفکری کنید تا مدل مویی که انتخاب می‌کنید هم با سلیقه و خواست و تمایل شما و هم نوع مو و فرم صورت شما همخوان باشد.

همانطور که گفتیم حتی سبک زندگی شما در انتخاب مدل موثر است اگر شما فرد پر مشغله ای هستید که زمان زیادی برای رسیدگی به موهایتان ندارید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که نیاز به رسیدگی خاصی نداشته باشد.

علاوه بر تمام آنچه گفته شد کوتاهی، موهای شما را پرپشت تر و زنده‌تر نشان دهند. به همین دلیل حتی اگر قصد تغییر مدل موی خود را ندارید، در صورت ممکن چند سانت از از انتهای آن را بزنید.