اصلاح صورت و ابرو

بند انداختن یکی از روش های قدیمی و در عین حال محبوب‌ترین روش از بین بردن موهای زائد صورت و فرم دادن به ابروست.

چرا بند انداختن صورت و ابرو محبوب است

بند انداختن، دقیق‌ترین روش حذف موهای زاید صورت است زیرا آرایشگر کاملا بر کنترل نخ در جهات مختلف، مسلط است.

این روش حداقل احتمال قرمزی یا تحریک پوست را به همراه دارد و ضمن دقیق بودن، سریع نیز هست. همچنین نسبت به سایر روش‌ها از آسیب و درد و هزینه کمتر و ماندگاری اثر بیشتری برخوردار است و در تمام مدت از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود.

نتایج می‌تواند حتی تا ۶ هفته باقی بماند.

توصیه می شود برای کاهش درد در حین برداشتن موها، اجازه ندهید آنها بین جلسات بیش از حد بلند شوند و برای جلسه بعدی مراجعه فرمایید.

 

مزیت‌های بند انداختن

 روشن‌تر شدن فوری پوست: بند انداختن به جهت از بین بردن تمام موهای  صورت چه کرکی و چه بلند، موجب می‌شود که تیرگی سایه موهای زاید از صورت شما برداشته شود و فورا پوست شما روشن‌تر دیده می‌شود.

 یک لایه‌برداری ملایم: بند انداختن علاوه بر بخشیدن درخشندگی به پوست، افتادگی پوست را نیز کاهش می‌دهد و با انجام یک لایه‌برداری ملایم روی پوست شما، آن را صاف، تمیز و آماده برای انجام آرایش می‌نماید.

 تماس نداشتن دست با پوست: در این روش از اصلاح پوست صورت، شما به هیچ وجه با پوست تماس ندارید و این احتمال عفونت را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، پس از بند انداختن نیز به صورت خود دست نزنید زیرا منافذ پوست شما باز است و ممکن است پوستتان میکروبی و عفونی شود.

کاهش رشد موهای زاید: بند انداختن صورت روشی است که باعث کاهش یا عدم ایجاد موهای زیر پوستی می‌شود و از سرعت رشد موهای زاید و از تولید موهای پرپشت تر جلوگیری می‌کند.

 

مزیت‌های بند انداختن برای اصلاح ابرو

بر خلاف موچین، که در آن موها یکی یکی کنده می‌شود، در بند انداختن، هم موهای بلند و هم موهای کوتاه‌تر و کرکی با دقت بالا کنده می‌شود و این موجب می‌شود که پوست اطراف ابروی شما روشن و صاف و تمیز شود و خط ابرو و قوس طبیعی آن به حدی تمیز و واضح شود که ابروهایتان برجسته به نظر برسد.

 

بند انداختن صورت چگونه انجام می‌شود؟

 روی یک صندلی می‌نشینید و به سقف خیره می شوید.‌آرایشگر یک نخ نازک پنبه ای یا پلی استر را دولا کرده و به هم می‌پیچد. همانطور که دستان خود را حرکت می‌دهد، نخ‌ها موهای ناخواسته را در بین دهانه دولای نخ می‌گیرند و آنها را با ریشه از فولیکول پوست جدا می‌کنند. این روش هم سریعتر از کندن با اپیلاسیون است و هم درد کمتری دارد.

 

 مقایسه بند انداختن، موچین، اپیلاسیون

 امروزه  بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از روش های طبیعی برای از بین بردن موهای صورت استفاده کنند.

نخ‌زنی یا بند انداختن، به عنوان بهترین جایگزین برای اپیلاسیون یا کندن موهای زائد صورت یا کرم‌های موبر شیمیایی در نظر گرفته می شود.

بندانداختن روشی عالی و طبیعی برای از بین بردن موهای زائد بدون کشیدن یا سوراخ کردن پوست است که معمولاً موچین یا موم انجام می‌دهند.

پوست صورت شما نسبت به پوست دست ها یا پاها حساس‌تر و نازک‌تر است و استفاده از اپیلاسیون برای مدت زمان طولانی، می‌تواند باعث افتادگی زودرس پوست شود.

اپیلاسیون پوست صورت شما را در معرض گرما قرار می‌دهد و منافذ پوست باز می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد جوش شود.( بر خلاف بند انداختن)

 

اصلاح  ابرو

کارشناسان ابروی ما  متوجه اهمیت حالت و فرم ابرو در رابطه با ظاهر کلی صورت شما هستند.هر کارشناس ابرو دقیق و بسیار جزء گرا است زیرا می‌داند که هر مویی مهم است.

ما با بررسی ساختار صورت شما، تراکم، قوس و رشد ابروهای طبیعی شما، ابروهایتان را برای شخص شما شخصی‌سازی می‌کنیم. آرایشگران ماهر ما به به شما کمک می کنند که قوس طبیعی  ابروی خود را پیدا کنید و سپس با بند انداختن توسط نخ پنبه‌ای ضد باکتری به آنها فرم می‌دهند.

همانطور که ابروهای شما شروع به رشد می کنند، اشکالی ندارد که چند تار موی خارج از خط ابروی خود را با موچین بردارید اما، به یاد داشته باشید، بهتر است اجازه دهید تا جلسه بعدی اصلاح ابرو رشد کنند.

 

مراقبت‌های پوست قبل و بعد از بند انداختن

 در این روش هم مانند هر روش دیگری، این احتمال وجود دارد که پوست شما کمی تحریک شود، به همین دلیل است که ما مراقبت از پوست را پس از بند انداختن توصیه می‌کنیم، مخصوصاً برای مشتریان جدیدی که قبلاً این روش را امتحان نکرده اند.

مراقبت از پوست پس از بند انداختن، گام مهمی در دستیابی به بهترین نتیجه است.

یک نکته سریع این است که پس از اتمام کار، صورت خود را با آب سرد بشویید. آب سرد به کاهش قرمزی کمک می کند و ممکن است به تسکین هر گونه ناراحتی دیگری کمک کند.

ژل آلوئه ورا بزنید و تا مدتی از نور خورشید دوری کنید زیرا اشعه ماوراء بنفش احتمالاً باعث قرمزی بیشتر می شود، از بخار و آب کلردار و مواد شیمیایی خودداری کنید. از استخر، سونا، اتاق بخار، دمای گرم و به طور کلی نور مستقیم خورشید خودداری کنید چون منافذ پوست شما پس از بند انداختن، باز می‌شود.

همچنین بهتر است حداقل یک روز از آرایش و کرم استفاده نکنید به این دلیل که منافذ پوست شما باز شده و مسدود شدن آنها می‌تواند منجر به تحریک پوست شود.

با وجود تمام آنچه گفته شد اگر پوست بسیار حساسی دارید و پس از بند انداختن با سوزش مواجه می شوید، کرم هیدروکورتیزون می‌تواند معجزه کند.

توصیه می‌کنیم قبل از جلسه نیز، از هر گونه درمان تحریک کننده پوست که گرمای بیشتری به سطح پوست می‌افزاید، به عنوان مثال لایه برداری شیمیایی یا برنزه کردن، دوری کنید، زیرا این کار پوست را حساس‌تر می‌کند.