ناخن

ناخن‌های مرتب و براق، نماد سلامتی و جوانی هستند.

با شنیدن عبارت خدمات زیبایی ناخن شاید بیش از هر چیز ذهن شما متمایل به مانیکور و پدیکور و کاشت ناخن می‌شود اما اولین اصل در زیبایی ناخن، حفظ سلامتی و مراقبت از آن است زیرا ناخن یکی از مونیتورهای نمایشگر سلامتی کلی بدن است.

 

برخی از مزایای استفاده از خدمات مراقبتی-زیبایی ناخن

تمیز کردن و حفظ کوتیکول‌ها، کوتاه کردن و فرم دادن به ناخن‌ها و ارایه مراقبت لازم برای پوست و بستر ناخن، برخی از خدماتی است که در سالن‌های زیبایی ناخن ارایه می‌شود. در ادامه برخی از مزایای استفاده از خدمات مراقبتی-زیبایی ناخن را اشاره شده است:

 

  • پنهان کردن ناهنجاری‌های ناخن با استفاده از سوهان‌زنی و لاک و یا کاشت ناخن
  • ترک عادت های بد مانند جویدن ناخن
  • مدیریت ناخن های شکننده، نرم و شکافنده
  • بلند کردن ناخن‌های نرم، شکننده و آسیب دیده با استفاده از ناخن‌‌مصنوعی و کاشت ناخن
  • تقویت ناخن های شکننده
  • دادن ظاهری جوان به دست‌ها
  • حفظ رطوبت ناخن
  • ماساژ، موم داغ و روغن درمانی

 

خدمات مراقبتی پوست و ناخن

 ناخن های انسان از کراتین شفاف، ساخته شده است. بدن اکثر افراد برای رشد خودکار ناخن‌های قوی و سالم بهینه شده است(گرچه رژیم غذایی و مجموعه ای از عوامل محیطی می تواند ترکیب آنها را ضعیف کند) اما در برخی افراد، ناخن های نرم، خشک یا شکننده باعث ناراحتی می‌شوند.

به دلیل فوق، بسیاری از تولیدکنندگان لوازم آرایشی محصولاتی را به طور خاص برای سلامت ناخن طراحی کرده‌اند همچون محصولاتی  برای نرم کردن کوتیکول‌ها، تقویت استحکام ناخن و کمک به رشد ناخن‌ها.

اکثر محصولات مراقبتی-زیبایی ناخن به شکل روغن یا کرم‌هایی هستند که قرار است مستقیماً روی ناخن مالیده شوند. توجه داشته باشید ناخن‌های دست عموماً متخلخل هستند و می‌توانند رطوبتی را که به صورت موضعی استفاده شده است جذب کنند.

لوسیون‌های غنی شده با پروتئین و ویتامین‌های تقویت کننده رشد از جمله محبوب‌ترین محصولات آرایشی ناخن در حیطه مراقبتی-زیبایی هستند. روغن‌ها به ویژه برای رساندن رطوبت سریع به ناخن های خشک یا ترک خورده، مفید هستند.

 

خدمات موم‌پارافین و روغن گرم

 خدمات مراقبتی سالن‌های زیبایی ناخن از آنچه در بالا گفته شد نیز فراتر رفته و شامل استفاده از موم پارافین و ماساژ برای افزایش رطوبت و گردش خون در پوست و ناخن نیز می‌شود.

موم پارافین یک راه حل عالی برای پوست‌های خشک و کم آب است: دست برای مدتی در موم پارافین می‌نشیند و سپس خارج می‌شود. یک لوسیون یا مرطوب کننده پس از برداشتن موم برای تغذیه پوست اضافه می‌شود.

روشی مشابه خیس کردن دست‌ها در روغن گرم نیز وجود دارد که اغلب ترکیبی از روغن های ضروری است. این روش به عنوان درمانی برای کوتیکول‌های آسیب دیده یا خشک به شدت توصیه می‌شود.

 

خدمات ماساژ در سالن‌های زیبایی ناخن

 سالن‌ها معمولاً سطحی از ماساژ دست یا پا را نیز ارائه می‌دهند. ماساژ نه تنها آرامش‌بخش است و راهی عالی برای احساس نوازش گرفتن است، بلکه می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد و درد و استرس را تسکین دهد.

ماساژ با فواید سلامتی متعددی مانند کاهش فشار خون، کاهش درد و تنش عضلانی و حتی بهبود عملکرد سیستم ایمنی همراه است.

اما بپردازیم به خدمات زیبایی شناخته شده در حیطه زیبایی ناخن یعنی لاک زدن، پدیکور، مانیکور و کاشت ناخن :

 

مانیکور چیست؟

 مانیکور نوعی اقدام زیبایی برای دستان شماست که شامل تنظیم اندازه و ظاهر ناخن، سوهان زدن و فرم دادن به ناخن‌ها است. کارشناس ناخن، قبل از لاک زدن، کوتیکول‌های شما را عقب می‌زند تا ظاهر بلندتری به ناخن بدهد.

همچنین می‌توانید از ماساژ دست گرم و آرامش‌بخش همراه با خدمات کامل لذت ببرید.

 

مزایای مانیکور چیست؟

 در حالی که بسیاری از مردم ممکن است مانیکور را یک اقدام لوکس تصور کنند اما مزایای سلامتی بسیار مهمی در آن وجود دارد که فراتر از جنبه‌های زیبایی‌شناسی است:

 

  • ارایه مراقبت‌های پوستی و پیشگیری از عفونت دست

 

برخی از افراد فراموش می‌کنند که مانند بقیه اعضای بدن خود، از دست‌هایشان مراقبت بیشتری کنند. دست‌ها و پاهای شما به اندازه صورت شما نیاز به آبرسانی دارند.

خشکی شدید پوست، ممکن است ترک های پوستی ایجاد کند که می‌تواند منجر به عفونت شود. انجام یک مانیکور منظم می‌تواند به جلوگیری از این امر کمک کند.

استفاده از سفت‌کننده های ناخن، به تقویت بستر ناخن کمک می‌کند.

اسکراب دست به لایه برداری پوست کمک می کند تا پوستی شاداب و صاف پیدا کنید.

پس از شستن دست‌ها برای جبران رطوبت از دست رفته، از کرم استفاده می‌شود.

 

  • بهبود گردش خون

 

ماساژ موجود در بسته خدمات مانیکور می‌تواند گردش خون را در بازوها و دستان شما تقویت کند. ماساژ دست همچنین می‌تواند تنش عضلانی را کاهش دهد، تحرک مفصل را افزایش دهد و درد را تسکین دهد.

 

  • ناخن‌های زیباتر

 

یک مانیکور خوب می‌تواند ناخن‌های شما را بسیار جوان‌تر و جذاب‌تر کند، به رفع بی‌نظمی‌های سطحی و پنهان کردن ناخن‌های غیر جذاب کمک کند.

بیس کوت،اجازه لک شدن ناخن ها را نمی‌دهد و از آن در برابر مواد شوینده و صابون‌ها محافظت کرده و به ماندگاری مانیکور کمک می‌کند. تاپ‌کت نیز از مانیکور در برابر بریدگی محافظت می‌کند.

 

 

انواع مانیکور

 بسته به خدمات و تکنیک‌هایی که در مانیکور استفاده می‌شود اسمهای مختلفی به آن داده شده است مثلا در مانیکور فرنچ، ناخن‌ها به شکل مربعی کوتاه می‌شوند و سپس با یک لاک رنگی با نوک سفید، رنگ می‌شوند.

یا مثلا مانیکور اکریلیک، شامل خدمات مانیکور کلاسیک است با این تفاوت که اکریلیک، روی ناخن طبیعی اعمال می‌شود تا استحکام بیشتری به آن اضافه کند.

ماندگاری مانیکور چقدر است؟

بسته به لاکی که برای ناخن‌های شما استفاده می‌شود، مانیکور می‌تواند یک تا سه هفته دوام بیاورد. لاک ناخن معمولی می تواند ۱تا ۲ هفته دوام داشته باشد، در حالی که مانیکور ژل یا شلاک می‌تواند ۲تا۳ هفته باقی بماند.

خدمات استفاده شده در مانیکور، چنانچه برای پا استفاده شود، پدیکور گفته می‌شود.

ما طیف وسیعی از خدمات پدیکور لوکس از جمله ماساژ، اسکراب پا، لایه‌برداری، مرطوب‌سازی و جوان‌سازی پوست را ارائه می‌دهیم تا در پاهای خود حس لطافت و زیبایی را تجربه کنید.

 

کاشت ناخن

 چنانچه نتوان با روشهای مراقبتی و مانیکور و پدیکور، ناخن‌های زیبایی برای شما فراهم کرد (مثلا به علت بلند نشدن ناخنتان و شکستن آن پس از یک حد مشخصی از رشد یا زیبا نبودن فرم طبیعی ناخن)، شما می‌توانید از روش کاشت ناخن استفاده کنید.

در روش کاشت ناخن با ایجاد یک لایه ناخن مصنوعی چسبیده به ناخن شما (به روش پودری یا ژله‌ای)، یک ناخن جدید برای شما ایجاد می‌شود که این بار با زیباسازی این ناخن، شما صاحب ناخن موردنظر خودتان خواهید شد.