کاشت و ترمیم مژه

چه مژه های کوتاهی داشته باشید و چه بخواهید کمی آنها را حجم دهید، کاشت مژه یکی از راه‌هاست.

اکستنشن چسبانده شده به مژه‌های طبیعی شما موجب می‌شود مژه‌های شما بلندتر و پرتر دیده شود اما برای ماندگاری واقعی آنها، باید از آنها مراقبت کنید.

کاشت مژه معمولاً حدود ۳ تا ۴هفته دوام می آورد، اما اگر از آن خوب مراقبت کنید می تواند ۶ تا ۸ هفته دوام بیاورد.

به طور معمول توصیه می‌شد پس از  ریزش دو سوم اکستنشن‌ها، برای ترمیم‌مراجعه نمایید زیرا در این فاصله تغییراتی همچون ریزش برخی از مژه‌هایی که فاز رشد را پشت سر گذاشته و به طور طبیعی ریزش کرده‌اند و رشد مژه‌های کوچک، موجب می‌شود که کاشت شما زیبایی و هماهنگی قبل را نداشته باشد. این زمان برای افراد مختلف، متفاوت است و معمولا بین ۲تا۴ هفته است.

 

کاشت مژه چیست؟

 کاشت مژه چسباندن مژه‌های مصنوعی به تار برخی از مژه‌های طبیعی شماست است تا آنها را بلندتر، پرتر و تیره تر نشان دهد.

البته در کشورمان به اشتباه از نام کاشت مژه برای انجام این کار استفاده می‌شود و باید به آن اکستنشن مژه گفت. کاشت مژه یک نوع پیوند جراحی موی سر به پلک است که توسط پزشک متخصص و با بی‌حسی انجام می‌شود.

 

آیا کاشت مژه، به مژه‌های طبیعی آسیب می‌زند؟

 به طور معمول، مژه های طبیعی شما نباید با استفاده از اکستنشن آسیب ببینند مگر اینکه آرایشگری که این کار را انجام می‌دهد علم و مهارت لازم را نداشته باشد.

اهمیت تک‌تار کار کردن روی مژه: نکته کلیدی برای جلوگیری از آسیب رساندن به مژه های طبیعی، این است که هر اکستنشن باید روی یک مژه طبیعی و فقط یک مژه زده شود. هنگامی که یک اکستنشن به چندین مژه طبیعی چسبانده می شود، می‌تواند منجر به شکستن، ریزش و نازک شدن مژه‌های طبیعی شما شود.

از آنجایی که مژه‌های طبیعی شما همه در یک مرحله رشد نیستند، یک مژه (قوی‌ترین) مژه دیگر (ضعیف‌ترین) را می‌کشد و در نهایت ممکن است باعث شود مژه ضعیف‌تر ریزش کند.

به این ترتیب خط مژه شما نازک تر به نظر می‌رسد و در کل مژه‌های کمتری خواهید داشت.

توجه به طول هر تار مژه: آرایشگر نباید از اکستنشن‌هایی با طول یکسان در کل خط مژه استفاده کند زیرا برای مژه‌های کوتاه‌تر سنگینی خواهد کرد و ممکن است به دلیل فشار بیش از حد، زودتر از موعد ریزش کند.

نچسباندن اکستنشن به پوست: اکستنشن باید فقط روی مژه طبیعی (نه روی پوست) چسبانده شود. بین پایه اکستنشن و پلک باید 1 تا 2 میلی متر فاصله باشد تا مانع رشد طبیعی مژه طبیعی نشود.

دست نزدن به بچه‌مژه‌ها: اکستنشن فقط باید روی مژه‌هایی اعمال شود که در چرخه رشد به اندازه کافی پیشرفت کرده‌اند تا بتوانند وزن اکستنشن را تحمل کنند و روی بچه‌مژه ها نباید اعمال شوند.

استراحت دادن به مژه: اولین و مهمترین قدم برای داشتن مژه های طبیعی سالم تر، استفاده نکردن ممتد از کاشت مژه است. این به مژه های طبیعی شما کمک می کند تا استراحت کنند و قدرت خود را بازیابند.

سرم رشد مژه مناسب یک راه فوق العاده برای پرورش مژه های طبیعی شما هم در طی دوران استفاده از کاشت مژه و هم پس از آن است.

 

شستشوی چشم در هنگام کاشت مژه

چشمها را تا ۴۸ ساعت پس از کاشت خیس نکنید. در این فاصله، از دوش گرفتن، شستن چشم ها یا خیس کردن اکستنشن مژه خودداری کنید.

آب می تواند روی چسب تاثیر بگذارد و باعث شود که باند شکننده شده و به راحتی شکسته شود.

پس از این مدت، چشمها را به طور منظم بشویید، اگر اکستنشن‌های خود را نشویید، بقایایی در اطراف خط مژه شروع به جمع شدن می‌کند. این می تواند منجر به عفونت چشم و سایر مشکلات چشمی شود.