تفاوت فیشیال با پاکسازی پوست

تفاوت فیشیال با پاکسازی پوست

تفاوت فیشیال با پاکسازی پوست یکی از سوالات مهمی اکثریت افرادی است که تصمیم دارند شروع به مراقبت پوست خود کنند.باتوجه به مصرفی که بانوان از لوازم آرایشی دارند، امروزه بحث مراقبت از پوست به یک امر مهم تبدیل شده است. یکی از مهم ترین سوالاتی که افراد در مواجهه با روش های مراقبت از پوست خود دارند، تفاوت فیشیال با پاکسازی پوست هست.

در پاسخ کوتاه به سوال فرق بین فیشیال و پاکسازی می توانیم بگوییم هرکدام از روش های مراقبت پوستی یعنی هم فیشیال صورت و هم پاکسازی صورت، همانطور که از اسمشان پیداست موجب تمیز شدن و ازبین بردن آلودگی پوست می شوند. اما هرکدام از اینها اهداف و مراحل خاص خود را دارند.

باتوجه به آب و هوای شهر سکونت، مرغوب بودن اجناس مراقبت پوستی (روتین پوستی) و … بسیاری از افراد دچار انواع آکنه، لک های پوستی و جوش می شوند.

در این مقاله سعی داریم تا تفاوت فیشیال با پاکسازی پوست را بصورت کامل ازجهت مزایا، کاربردها، و تفاوت‌های آنها به شما توضیح دهیم و اهمیت آن را بگوییم تا حتی برای یکبار هم که شده امتحانش کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات و دوره های آموزشی آموزشگاه زیبایی شیدا بیوتی، از طریق شمار های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید. سالن زیبایی شیدا بیوتی برگزار کننده انواع دوره های آموزشی به صورت عملی و تئوری و همراه با پشتیبانی دائمی بعد از برگزاری دوره است.

فیشیال صورت چیست؟

فیشیال صورت چیست؟

پوست صورت ما اولین جایی هست که درمعرض انواع آلودگی ها ازجمله آلودگی هوا قرار دارد. البته که این آلودگی ها گاها می تواند محافظ پوست انسان باشد، اما می تواند باعث تیرگی و جوش برروی پوست هم باشد!

آلودگی های ناشی از هوا و چربی پوست، همچنین باعث کدر شدن و آکنه برروی پوست می شود. دقت داشته باشید که آلودگی ها با یک شستشو ساده ازبین نمی روند و اگر ماندگار بشن، احتمال اینکه افراد را در یک سال به اندازه 10 سال پیر کنند را، دارند.

فیشیال پوست صورت یک روش تخصصی برای ازبین بردن آلودگی و چربی اضافی پوست هست که باعث شادابی و طراوت می شود. فیشیال پوستتوسط افراد متخصص در چندین مرحله انجام می شود و هدف آن بهبود وضعیت عمومی پوست، درمان مشکلات خاص مثل جوش، لک‌های پوستی، خشکی، و یا چربی پوست میباشد.

چگونه فیشیال صورت انجام دهیم؟

فیشیال تخصصی صورت دارای مراحل متعدد و مهمی هست که ظرف یکساعت انجام می شود. به عبارتی شما ظرف مدت 60 دقیقه صاحب یک پوست شاداب و تمیز می شوید و خودتان از این طراوت، احساس خوبی دریافت می کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: دوره آموزش فیشیال و پاکسازی پوست در سعادت آباد تهران 

انواع پوست برای فیشیال صورت

به دلیل اینکه کار فیشیال صورت، یک کار تخصصی هست، بنابراین برای هر پوستی مراحل خاصی صورت می گیرد. منظور از مراحل خاص، کم یا زیاد کردن مراحل پایه نیست، بلکه بسته به نوع پوست، مواد مصرفی می توانند تغییرات داشته باشند.

انواع فیشیال تخصصی صورت را می توان بصورت زیر دسته بندی کرد:

  • فیشیال پوست جوش دار
  • فیشیال پوست خشک
  • فیشیال پوست چرب
  • فیشیال پوست معمولی

مراحل انجام فیشیال صورت

فیشیال تخصصی شامل هفت مرحله هست که هرکدام باید به ترتیب رعایت شوند. این مراحل به ترتیب:

پاکسازی پوست

مهمترین بخش فیشال صورت، بخش پاکسازی هست. در این مرحله سطح پوست توسط دستگاه یا با دست پاکسازی می شود و پوست شخص از لحاظ آکنه، جوش و … بررسی می شود تا اپراتور بتواند بهترین نوع ماسک و پلن را باتوجه ب پوست فرد درنظر بگیرد.

در این مرحله، انتخاب پاک کننده های پوستی براساس نوع پوست فرد انجام می شود و میزان آن کنترل می شود. این موضوع برای این است که پوست هر فردی با فردی دیگر متفاوت هست و نمیتوان برای همه از مقدار ثابت مواد پوستی استفاده کرد.

بخاردهی

این مرحله، اولین مرحله ارامبخش فیشیال به حساب می آید و از آن مهم تر، پاکسازی عمیق و لایه برداری در این مرحله انجام می شود. علت اینکه این کار را در مرحله دوم انجام می دهند، این است که بخار باعث بازشدن منافذپوستی می شود و جوش های زیرپوستی یا سرسیاه را آماده تخلیه می کند.

لایه برداری

دراین مرحله، پوست با کمک دستگاه لایه برداری می شود و با استفاده از یکسری محلول های خاص، بخش سلول مرده پوست که به آن بخش شاخی هم گفته می شود، ازبین می رود.

انجام کار لایه برداری باعث لطافت و درخشندگی بیشتر پوست افراد می شود.

استخراج

این مرحله دراصل تکمیل کننده مراحل لایه برداری و بخاردهی هست. در مرحله استخراج، تمامی جوش های سرسیاه و زیرپوستی تخلیه شده و صورت از تمام آلودگیه ا پاک می شود.

ماساژ و ریلکس کردن

این بخش نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در این بخش، بسیاری از چین و چروک ها ازبین می روند. پوست در این مرحله با کرم ها و روغن های گیاهی معطر ماساژ داده می شود و حس فوق العاده آرامبخشی را به مخاطب انتقال می دهد.

دراین قسمت با ماساژ دادن و ریلکس کردن پوست، فرآیند کلاژن سازی، جریان خون در زیر پوست و رفع چین و چروک با سرعت بیشتری انجام می پذیرد.

این مطلب را نیز بخوانید: دوره آموزش طراحی ناخن در سعادت آباد تهران

ماسک های متنوع مناسب نوع پوست

همانطور که در ابتدا گفته شد، دراصل این مرحله، پیش از مرحله پاکسازی صورت گرفته و ماسک ها و روغن های مناسب برای نوع پوست انتخاب شده است.

آبرسانی

درپایان کار، برای آرامش بیشتر و همچنین حفظ رطوبت پوست، اپراتور از آبرسان مناسب برای پوست شما استفاده می کند.

مراحل انجام فیشیال صورت

 

انواع مختلف فیشیال صورت

همانطور که گفته شد، تمامی مراحل انجام فیشیال برای انواع پوست، یکسان هستند. تنها تفاوت آنها در نوع انتخابی فیشیال هست. انواع فیشیال تخصصی به 7 دسته بندی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • فیشیال ضد پیری
  • فیشیال کلاسیک
  • فیشیال روشن کننده
  • فیشیال میکرودرم (لایه بردار)
  • فیشیال اکسیژن
  • فیشیال آنزیمی
  • فیشیال آنتی آکنه

درمان لک با فیشیال

چون فیشیال تخصصی شامل مراحلی مانند پاکسازی، استفاده از ماسک های متنوع، لایه برداری، ماساژ و … هست، انجام آن می تواند بصورت مداوم پوست شما را شاداب و باطراوت نگه دارد و باعث ازبین رفتن مشکلات پوستی شما در بلندمدت شود.

فیشیال تخصصی را می توان یک روش مراقبتی برای پوست دانست که مثل سرمایه گذاری روی پوست هست که با فواید زیادی که دارد، قطعا می تواند لک و جوش شما را ازبین ببرد.
این مطلب را نیز بخوانید: دوره آموزش کاشت و ترمیم ناخن در سعادت آباد تهران ( مبتدی تا پیشرفته)

مراقبت های پس از انجام فیشیال

برای کاهش عوارض فیشیال روی پوست صورت بهتر است تا 3 روز جدا از انجام کارهای زیر، اجتناب کنید:

  • از دست کاری مداوم پوست بعد از فیشیال خودداری کنید.
  • فعالیت بدنی سنگین نداشته باشید تا صورتتان عرق نکند.
  • زیر نور مستقیم خورشید نباشید.
  • از اسکراب و لایه بردارهای قوی استفاده نکنید.
  • تا سه روز از ماساژ برای صورت، لیزر، تونر و … استفاده نکنید.

بهترین زمان اقدام برای انجام فیشیال صورت

برای انتخاب زمان فیشیال صورت، بااینکه این روش کاملا غیرتهاجمی هست اما باید به دومورد حتما توجه داشت:

نوع پوست

در کل سه نوع پوست بین افراد وجود دارد :

  • پوست خشک
  • پوست چرب
  • پوست معمولی

زمان فیشیال هرکدام از این نوع پوست ها با یکدیگر متفاوت است. کسانی که دارای پوست چرب هستند، بهتر است که هر دوهفته یکبار کارهای فیشیال خود را انجام دهند اما کسانی که دارای پوست خشک یا معمولی هستند، ماهی یکبار هم می توانند برای تمدید تاریخ فیشیال خود اقدام کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: دوره آموزش کاشت مژه در سعادت آباد تهران

وضعیت پوست

منظور از وضعیت پوست توجه به جوش های سرسیاه، جوش های زیرپوستی، آکنه، لکه های پوستی و … هست که برروی تاریخ و تایم جلسات فیشیال و وقفه بین دوجلسه تاثیرگذار هستند.

بهترین زمان اقدام برای انجام فیشیال صورت

پاکسازی پوست صورت چیست؟

این روش، روشی ساده تر نسبت به فیشیال هست که نیاز به متخصص بودن ندارد. پاکسازی پوست با دستگاه انجام نمی شود و در فاز روتین پوستی هست. اگر بتوانید پاکسازی را در کلینیک های معتبر انجام دهید، قطعا خیلی بهتر است ولی این کار را می توان درخانه برای پاک کردن آرایش با سرم ها و مواد روتین مناسب با نوع پوست هم انجام داد.

پاکسازی پوست صرفا برای ازبین بردن آلودگی های سطحی، آبرسانی و لایه برداری هست و جنبه درمانی ندارد. بخاطر کوتاه بودن و سطحی بودن مراحل، امکان تمدید زود به زود این کار وجود دارد.

تفاوت پاکسازی پوست در حانه و پاکسازی پوست در کلینیک

همانطورک ه گفته شد، این کار نیازی به متخصص بودن ندارد اما اگر در کلینیک ها انجام شود، بخصوص اگر پوست چرب یا خشک دارید، بعد استفاده از انواع سرم پوستی و ماسک و آبرسان، می توانید دستگاه بخار را نیز استفاده کنید تا منافذ پوستتان را بازکند.

مزایای پاکسازی پوست

اگر با روش های استاندارد و اصولی اقدام به پاکسازی پوست صورت خود کنید، موارد زیر شامل حال شما می شود:

  • جلوگیری از پیری سلول های پوست
  • حفظ سلامتی پوست
  • کاهش استرس
  • احساس آرامش
  • افزایش درخشندگی پوست
  • بازسازی و تحریک سلول ها
  • داشتن پوستی جوان
  • آبرسانی و تغذیه پوست

مراحل پاکسازی پوست

در مراکز زیبایی، این کار با متدهای مختلفی صورت می پذیرد. اما اگر قصد پاکسازی پوست درخانه را دارید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا به حس خوب تمیزی پوست پس از یک روز آلوده، دست پیدا کنید:

شستن و پاک کردن صورت

اگر روی صورت شما آرایش یا کرم وجود دارد، ابتدا باید آم را با محلول یا روغن پوستی مناسب پوستتان به آرامی تمیز کنید و بعد با استفاده از یک محلول مانند فوم، ژل شستشو و … اقدام به شستن صورت با آب گرم کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: دوره آموزش رنگ و لایت مو در سعادت آباد تهران 

لایه برداری

بهترین راه لایه برداری در خانه، اسکراب کردن پوست هست. با خرید اسکراب از فروشگاه ها می توانید کل صورت خود را اسکراب کنید و سپس با آب گرم بشورید یا حتی میتوانید خودتان درخانه اسکراب درست کنید.

ماساژ صورت

بعد از اسکراب و خشک کردن پوست، نوبت به ماساژ پوست می رسد. شما می توانیدبا روغن هایی مثل روغن زیتون، نارگیل یا روغن های مخصوص ماساژ، اقدام به ماساژ صورت و گرن خود کنید.

کمی از روغن را کف دست خود ریخته و دوتا دست را به همدیگر بمالید. در اولین مرحله، دست ها را  از وسط پیشانی به سمت طرفین تکان دهید و سپس بینی را به سمت بالا ماساژ دهید. سپس نوبت گونه هااست که به سمت بیرون ماساژ داده شوند.

نکته ای که باید هنگام ماساژ با دست رعایت کنید، این است که حتما ماساژ به وسیله سر انگشتان انجام شود و همیشه رو به بالا و دورانی باشد. می توانید پس از اتمام ماساژ صورت، گردن خود را نیز رو به بالا ماساژ دهید. ماساژ دادن باعث ایجاد حس شادابی و جریان خون در پوست می شود.

بخور دادن

برای انجام این کار، داخل یک قابلمه از اسانس های معطر مثل رزماری استفاده کنید و آن را روی گاز بگذارید. اجازه دهید تا کمی به جوش بیوفتد و بعد آن را از روی شعله بردارید. یک حوله روی سر خود بکشید و بخور را بمدت 5 تا 10 دقیقه روبروی صورت خود قرار دهید.

نکته ای که در این قسمت وجود دارد، نباید اجازه دهید که آب خیلی جوش باشد زیرا به منافذ پوست شما آسیب می رساند. این کار برای ایجاد حس آرامش و رسوبت رسانی و بازشدن منافذ پوست انجام می شود.

استفاده از ماسک

در این قسمت، هم می توانید خودتان درخانه با داشتن مواد لازم برای خود ماسک درست کنید و هم می توانید از ماسک های ورقه آماده ای که در فروشگاه ها وجود دارند استفاده کنید.

استفاده از تونر برای تمیز شدن پوست

مرحله بعد از برداشتن ماسک، استفاده از تونر هست. اگر در روتین پوستی خود تونر دارید از همان استفاده کنید، ولی اگر ندارید می توانید از کمی گلاب برای تونر کردن و تمیز کردن پوست خود استفاده کنید.

تونر یا گلاب را می توانید به الکل بزنید و بعد روی صورت ماساژ دهید. تونرها خاصیت پاک کنندگی فوق العاده ای دارند و باعث تمیز شدن پوست می شود و باقی چربی ها را ازبین می برد.

استفاده از مرطوب کننده

بعد از اینکه تونر یا گلاب به خوبی جذب پوست شد، می توانید از یک کرم آبرسان استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود. کرم را به آرامی روی تمام اجزای صورت بمالید و اجازه دهید تا جذب شود. برای دور یا زیرچشم از کرم های دورچشم جداگانه استفاده کنید.

مراحل پاکسازی پوست

پاکسازی بهتر است یا فیشیال؟

در جواب به سوال فرق فیشیال و پاکسازی چیست؟ باید گفت در فیشیال از دستگاه ها و مواد مناسب پوست استفاده می شود و همه کارها زیرنظر متخصص صورت می گیرد. عمده ترین فرق فیشیال پوست با پاکسازی پوست در لایه برداری و پاکسازی عمیقی است که در فیشیال انجام می شود و سپس آبرسانی فوق العاده، این مورد هیچگاه نمیتواند با پاکسازی یکسان باشد.

ازطرفی پاکسازی با مواد محدود و معمولا درخانه صورت می پذیرد، نتیجه ای که فیشیال با کار متخصص به شما می دهد، هیچ پاکسازی ای نمیتواند بدهد.

فرق لایه برداری با پاکسازی

تفاوت فیشیال با پاکسازی پوست خیلی زیاد نیست و هرکدام دارای ویژگی های مشابه زیادی هستند. هردوی این موارد باعث طراوت و شادابی پوست می شوند و می توانند پوست مارا درخشان تر از قبل کنند، اما یکسری تفاوت بسیار ریز بینشان وجود دارد که عبارتند از:

ماساژ صورت

اولین مورد در تفاوت فیشیال با پاکسازی پوست این است که در پاکسازی جوش ها و سلول های مرده ازبین می روند و نیازی به ماساژ اساسی نیست، اما در فیشیال یا لایه برداری، علاوه بر پاکسازی عمقی پوست از ماساژ حرفه ای هم برای جلوگیری از افتادگی و لیفت شدن پوست استفاده می شود.

هزینه پاکسازی با فیشیال

یکی دیگر از تفاوت فیشیال با پاکسازی پوست در هزینه های آنهاست. درعمل پاکسازی چندین ماسک به انتخاب خود و نوع پوست روی صورت گذاشته می شود و و هرکدام از آنها سبب ازبین رفتن آلودگی و پاکیزگی پوست می شود اما در فیشیال یا لایه برداری، به علت استفاده از ماساژ برای تاثیرپذیری بیشتر و عملکرد بهتر ماسک ها، هزینه بیشتری باید پرداخت شود.

فاصله زمانی

یکی دیگر از فرق پاکسازی و فیشیال این است، همانطوری که گفته شد فیشیال پوست به دلیل عمقی بودن و تخصصی تر بودن، بهتر است که یک میانگین 3 هفته ای داشته باشد تا بهترین نتیجه برای هرنوع پوستی ظاهر شود اما پاکسازی چون سطحی هست و آلودگی عمقی را پاک نمیکند، می تواند هرشب یا هرروز انجام شود و محدودیت خاصی ندارد.

پاکسازی کنم یا فیشیال؟

همیشه در بحث تفاوت فیشیال با پاکسازی پوست یک دوگانگی برای مخاطبان ایجاد می شود. در کل اگر نیاز به پاکسازی عمیق پوست دارید و وقت و حوصله هرشب استفاده از روتین پوستی ندارید، قطعا فیشیال می تواند گزینه بهتری باشد.

اگر روتین پوستی دارید و همیشه به پوستتان میرسید، دستتان باز است تا فیشیال را برای ماهی یکبار انتخاب کنید. دلیل انتخاب فیشیال، پاکسازی عمیق پوست هست که جوش و اکنه را خارج کند.

تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ

تفاوت این دو در مواردی از انجام کار هست. در میکرونیدلینک با استفاده از سوزن های نازک در لایه های بیرونی پوست اقدام به کلاژن سازی و جوان سازی می شود، این درحالی هست که در فیشیال از ماسک های پوستی مطابق بانوع پوست و ماساژ براساس نیاز پوست استفاده می شود.

در فیشیال شاهد پاکیزگی عمقی پوست هستیم که جوش های سرسفید و سرسیاه را ازبین می برد.

اگر بخواهیم فیشیال و میکرونیدلینگ را از لحاظ زمان جوابدهی مقایسه کنیم، فیشیال جوابدهی آنی دارد بصورتی که می توانید پس از پایان جلسه، تغییر را به وضوح در پوست خود احساس کنید ولی میکرونیدلینگ چون کار کلاژن سازی انجام می دهد، تاثیر آنی ندارد و پس از چندین جلسه می توانید تاثیرات آن را کم کم حس کنید.

فرق فیشیال با میکرودرم

فیشیال پوست صورت در راستای آبرسانی، ترمیم و تقویت، افزایش روشنایی و  پاکسازی و ازبین بردن جوش انجام می شود اما میکرودرم برای ازبین بردن چین و چروک های عمقی، مشکلات و جواسنازی پوست و کاهش نشانه های پیری انجام می شود.

برای انتخاب بین فیشیال و میکرودرم باید به عوامل زیادی فکر کرد و برای رسیدن به پوست مطلوب، باید جلسات متعددی را طی کرد تا نتیجه حاصل شود.